06. 02 2023 17:19 | Tlačová správa

Skupina Markíza bola aj v januári 2023 silným trhovým lídrom s výrazným medziročným rastom

Najúspešnejšími programami z januárovej ponuky trhového lídra boli večerné spravodajské relácie, seriálová novinka Dunaj, k vašim službám či premiérový film Dievča, ktoré verí v zázraky.

Skupina Markíza
Skupina Markíza Foto: TV Markíza

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom januári 2023 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 27,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,5 %) tak predstihla s rozdielom až 6,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s januárom 2022 si zároveň polepšila o 3,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza až v 30 z 31 januárových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 18,8 %. Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 5,1 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00,keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,1 %) tak predstihla o 4,8 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 28 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2023 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,8 % a s rozdielom 3,6 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,2 %).

Skupina Markíza bola v januári 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 22,8 % a odstupom 2,0 percentuálnych bodov od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). V porovnaní s januárom 2022 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,6 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 27 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Vynikajúce štarty seriálových noviniek Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám

Televízia Markíza v uplynulom januári 2023 úspešne uviedla na svoje obrazovky hneď dve seriálové noviny, ktoré sa stretli s výrazne pozitívnou diváckou odozvou. Ako prvý odštartoval v pondelok 9. januára 2023 nový podvečerný rodinný seriál s názvom Mama na prenájom. Okamžite sa stal silným pilierom trhového lídra v obchodnom prime-time a bez problémov si poradil s konkurenčnou šou Bez servítky na TV Joj.

V cieľovej skupine 12-54 dosiahla Mama na prenájom v uplynulom mesiaci skvelý priemerný rating 7,3 % a trhový podiel 26,8 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 411-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Doposiaľ najviac zabodovala epizóda odvysielaná v pondelok 23. januára 2023, ktorá si pripísala rekordný rating 8,4 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 29,6 %. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť nového seriálového hitu nenechalo ujsť rekordných 449-tisíc divákov.

V utorok 10. januára sa svojej premiéry dočkal dlho očakávaný prvý dobový seriál TV Markíza s názvom Dunaj, k vašim službám. Zatiaľ najlepšie sa darilo hneď prvej epizóde, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala vynikajúci rating 9,5 % a v rámci uplynulého mesiaca aj rekordný trhový podiel 26,8 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 551-tisíc divákov.

Všetkých sedem v januári 2023 odvysielaných dielov Dunaja dosiahlo excelentný priemerný rating 8,4 % a trhový podiel 24,0 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 478-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Dievča, ktoré verí v zázraky suverénne najsledovanejším filmom mesiaca

Jednoznačne najsledovanejším filmom na slovenskom televíznom trhu bola v januári 2023 slovenská premiéra rodinného filmu Dievča, ktoré verí v zázraky, ktorý vo štvrtok 5. januára 2023 dosiahol v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti excelentný rating 9,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,0 %. Krásny filmový príbeh so silným posolstvom pritiahol k obrazovkám Markízy celkovo 470-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 759-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Televízne noviny jednotkou na trhu každý jeden januárový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané hneď v prvý deň nového roka, v nedeľu 1. januára 2023, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 10,8 % a trhový podiel 28,3 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 586-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 953-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo medzi spravodajskými reláciami taktiež Televíznym novinám, avšak s vydaním odvysielaným v nedeľu 8. januára 2023, ktoré si nenechalo ujsť až 587-tisíc divákov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v januári 2023 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 31 dňoch. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 28,3 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 535-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané rovnako v nedeľu 1. januára 2023. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 10,7 % a trhový podiel 27,2 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 586-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o druhý divácky najúspešnejší spravodajský program uplynulého mesiaca.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri januárové vydania dosiahli fantastický priemerný rating 6,8 % a trhový podiel 27,8 %. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 468-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 15. januára 2023 fantastický rating 8,1 % a tretí najvyšší trhový podiel 33,3 % od obnovenia relácie na jeseň 2018. Ostro sledovanú diskusiu moderátora Michala Kovačiča s predsedom strany OĽaNO Igorom Matovičom a podpredsedom strany Hlas-SD Erikom Tomášom si nenechalo ujsť celkovo 553-tisíc divákov starších ako 12 rokov a stalo sa tak šiestym najsledovanejším vydaním relácie od jej návratu na jeseň 2018.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si v januári 2023 v oboch hlavných cieľových skupinách najúspešnejšie počínal skutočný príbeh s názvom Liečiteľ. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol v nedeľu 1. januára 2023 skvelý rating 2,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,2 %. Pútavý historický príbeh si vychutnalo celkovo 128-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v nedeľu 1. januára 2023 s hviezdne obsadeným akčným kinohitom Parker. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol výborný rating 2,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 6,9 %. Jason Statham a Jennifer Lopez robili na Nový rok spoločnosť celkovo 122-tisíc divákom starších ako 12 rokov.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darilo dvom epizódam seriálového hitu Myšlienky vraha (rating 1,4 % / share 4,0 % a rating 1,5 % / share 5,1 % v CS 12-54), ktoré boli odvysielané v utorok 3. januára 2023. Prvenstvo im patrilo aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ s 59-tisíc a 61-tisíc divákmi pri obrazovkách. Výborné výkony však dosahovaliaj ďalšie obľúbené kriminálne seriály ako Monk či Mentalista.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

 


Komentáre ( 0)